Έχεις πονοκέφαλο; ΠΡΟΣΟΧΗ! Ποια τρόφιμα σε επηρεάζουν;

Έχεις πονοκέφαλο; ΠΡΟΣΟΧΗ! Ποια τρόφιμα σε επηρεάζουν; Σύμφωνα με νέα έρευνα από το κορυφαίο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο John Hopkins,...




οι διατροφικές μας συνήθειες μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη συχνότητα εμφάνισης του πονοκεφάλου.
Μάλιστα, επισημαίνουν πως για τον πόνο μπορεί να ευθύνεται ένα συστατικό που βρίσκεται σε όλες σχεδόν τις τροφές που καταναλώνουμε.
Τα αποτελέσματα της νέας μελέτης υποδεικνύουν ότι μειώνοντας το αλάτι που καταναλώνουμε καθημερινά, μπορούμε να μειώσουμε τη συχνότητα των πονοκεφάλων κατά ένα τρίτο.
Όσοι εκ των συμμετεχόντων μείωσαν τη συνολική ημερήσια πρόσληψη αλατιού στα 3 γραμμάρια παρουσίασαν σημαντική βελτίωση και είδαν τον πόνο να υποχωρεί. Τρία γραμμάρια αλάτι αντιστοιχούν περίπου σε μισή κουταλιά του γλυκού.
Ο πονοκέφαλος μπορεί να αποτελεί έμμεση «παρενέργεια» της αυξημένης κατανάλωση αλατιού, λόγω των αυξημένων καρδιακών παλμών και της ανεβασμένης αρτηριακής πίεσης.
Η οδηγία για τη μείωση πρόσληψης αλατιού δεν αφορά μόνο σε υπερτασικούς και σε άτομα με υποκείμενα καρδιαγγειακά προβλήματα, καθώς παρατηρήθηκε μειωμένη συχνότητα πονοκεφάλων ακόμη και σε άτομα με φυσιολογική πίεση.
Το επιτρεπόμενο «όριο» για την ημερήσια πρόσληψη αλατιού -όχι μόνο ως πρόσθετο στα γεύματα που προετοιμάζουμε αλλά και ως συστατικό σε έτοιμα τρόφιμα- είναι έξι γραμμάρια, ωστόσο η περαιτέρω μείωση μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά ευεργετική για την καρδιά μας και κατ' επέκταση να μας βοηθήσει να απαλλαγούμε και από τον ενοχλητικό πονοκέφαλο. Τρόφιμα που περιέχουν κατ' εξοχήν μεγάλες ποσότητες αλατιού είναι οι έτοιμες σάλτσες για ζυμαρικά, οι κονσέρβες, το τυρί, τα αλλαντικά και οι σάλτσες για σάντουιτς και σαλάτες.
Μελέτες έχουν υποδείξει άλλωστε ότι τα φάρμακα που χορηγούνται για τη διαχείριση της υπέρτασης μπορεί να παράσχουν στους ασθενείς το επιπρόσθετο όφελος της μειωμένης συχνότητας πονοκεφάλων.
onmed